söndag 12 september 2010

B som i bakis

Urk. Ju roligare fest ju jobbigare morgondag är min filosofi. Tyvärr stämmer det oftast...


Vi testade nya utestället Mollys (gamla Björnstugan). Ny inredning, ny utegård, dansgolv på övervåningen...väldigt nice. Fint ställe och bra musik. 


Nu kommer det negativa. Priset på en 4.a drink kunde variera mellan 98 kr och 120 kr utefter "hur lång tid det tar att göra drinken, en Mojito tar längre tid att göra än en Redbull med vodka" (citat bartendern). Trodde det var innehållet i drinken man betalade för, men whatever. Min Piña Colada kostade 98 kr, Hanna och Sofies Melon Daiquri kostade 120 kr och serverades i ett mindre glas än min drink och fylldes bara till hälften. 22 kr mer för hälften så lite drink. Den ekvationen går inte ihop. Men det tog säkert 1 minut längre tid att tillverka deras drinkar än min så... Det andra negativa var att det knappt var några gäster där. Undrar varför...


Idag ska jag konsumera dåliga TV-program (Har redan hunnit se ett avsnitt av Bumbibjörnarna och nu följer Miami-Ink...) pizza ska ätas och cola ska drickas. Urk.

2 kommentarer:

  1. Hehe, nej den ekvationen går inte ihop för mig heller. Men jag förstår vad han menar med att den tog längre tid att göra...dom hade inte ens melon i baren utan fick springa och hämta plus att killen var nybörjare...såklart det tar längre tid då :P

    SvaraRadera
  2. Ja det tar absolut längre tid om man först måste kolla upp receptet på drinken. Ingen dricks där inte...

    SvaraRadera