tisdag 7 december 2010

To eat or not to eat?

Balklänningen som jag ska köpa måste beställas, och jag tyckte att storlek 34 passade perfekt på mig. Det tyckte inte sömmerskan. Klänningen hade inte "fint fall från ryggen och ner" så jag behövde en större storlek och som ska sys in för att jag ska få "det rätta fallet" - mening: min rumpa är för stor... Idag när jag skulle berätta för min chef på forskningen att jag sökt en kurs på universitetet pustade han ut när jag pratat klart. Han trodde att jag skulle berätta att jag är gravid (!). 

Slutsats = ser jag tjock ut? 

Faktum är att hur mycket mat jag äter avslöjar hur jag mår. Det senaste halvåret har jag varit ganska välmående och det syns väl nu antar jag... Men min kosthållning har gått upp och ner sedan sambolivet avslutades för ca 1,5 år sedan. Första månaden åt jag ingenting och vikten rasade. De efterföljande fyra månaderna var jag nykär vilket innebar myskvällar med vin och annat gott och vikten vände upp igen. Under det kommande halvåret efter att den relationen avslutats levde jag singellivet till fullo med alla kalorier i flytande form som det innebar och vikten ökade ännu mer. Nu har jag funnit hyfsad balans igen. Jag äger ingen våg, men har i alla fall kommit i de där jeansen jag köpte för 2 år sedan... Men jag bryr mig egentligen inte. Jag tränar regelbundet nu och tänker därför äta det mitt humör får mig att vilja äta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar