tisdag 25 oktober 2011

Veckans tankar:

Idag har jag fått en spruta mot Gula febern och malaria-piller, så nu är det fritt fram att resa till Afrika! Per behövde ingen spruta för han vaccinerades mot Gula febern för flera år sedan. Jag hade ändå förberett honom på att han behövde en tredje Twinrix-spruta eftersom han bara tagit två och jag tre. Men han slapp. Anledningen är jag. Man behöver inte den tredje sprutan, som är mot Hepatit B, om man har fast partner. Tur att han har mig. Jag fick tre sprutor, trots att jag hade Per...

I går provade jag ut ett par hörapparater till en patient och han fick lyssna på ljudet i dem sa han att hans röst lät konstigt när han pratar. När jag bad honom att beskriva sin röst sa han att "Jag låter som Darth Vader". Jag har hört att Darth Vader ska vara nån som är med i Star Wars men eftersom jag inte vet hur han pratar bad jag patienten att förklara, och det visade sig att Darth Vader låter instängd när han pratar. Så nu vet jag det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar