söndag 2 september 2012

Hej svejs!

I måndags sprang jag en mil och det gick lättare än vad jag trott och tiden blev 54 minuter. I onsdags tänkte jag springa 1 mil igen men sprang bara 5 km i långsamt tempo. Igår begav oss Per och jag till Karslund, där jag inte sprungit tidigare, och sprang en mil på ca 60 min. Det kändes tungt både fysiskt och mentalt att springa och det känns att kroppen är lite sliten efter veckans träning. Om en stund ska jag bege mig till gymmet för att träna ett styrkepass, i övrigt är det en dag i vilans tecken. Jag tar varje tillfälle jag kan att träna och träning har blivit som ett gift för mig - jag behöver det och älskar det! Härligt!

Igår var jag på en mycket trevlig kräftskiva, men som det träningsfreak jag numera är tillät jag mig såklart inte att bli onykter, men lite alkohol blev det. Alkohol är för övrigt det enda jag dragit ner på under den här uppladdningsperioden inför Lidingöloppet - i övigt tillåter jag mig att äta det jag vill.

Målet inför kommande vecka är att springa 1 mil på onsdag och en mil på lördag eller söndag. Däremellan får det bli 1-2 styrkepass beroende på hur jag hinner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar