måndag 18 mars 2013

Födelsedag

Idag är det min födelsedag, hipp hipp hurra!

Jag har blivit firad på jobbet av mina gulliga kollegor och de bjöd på fikabröd sång och present! Jag blev så himla glad!

Jag unnade mig att sluta lite tidigare idag så jag ligger just nu på soffan och slappar lite. Är fortfarande trött efter helgens festligheter. Det känna att man är 30 ;-)

För exakt 10 år sedan, när jag fyllde 20, befann jag mig i USA. Jag minns att jag fyllde år på en tisdag och när jag vaknade på morgonen hade min rumskompis fyllt hela golvet med balkonger och uppvaktade mig med en present. På kvällen var jag hos några vänner och drack öl (i USA drack jag öl för det fanns ingen cider). Och helgen före min födelsedag hade Janet tagit med mig till Oregon där hennes dotter gick på college och vi hade en gemensam föelsedagsmiddag. Fina minnen! Kameran gick dock sönder under resan till Oregon så det finns inga bilder från festen och i helgen glömde jag bort att ta kort...

Att fylla 20 var så otroligt stort och roligt och att fylla 30 känns mest vemodigt för jag vill inte bli rynkig och ful. Men jag är så mycket lyckligare nu än för 10 år sedan; jag ska gifta mig med min stora kärlek, jag har utbildning, jobb och är en mycket mera självsäker och självälskande person idag än vad jag var då. Jag behöver inte bekräftelse hela tiden för att må bra. Och även om jag levde i ett äventyr då så har jag nya äventyr att leva och gamla att minnas tillbaka på!

Kram från en mycket lycklig nybliven 30-åring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar