fredag 10 maj 2013

Nu är jag äntligen i Köpenhamn! Älskar stan redan från det lilla jag sett. Linnea är på väg hem från jobbet så vi ska snart dra in till city. Linnea har jobbat idag så jag passade på att plugga lite på ett cafe och beställde en kaffe. Kommer ni ihåg Andy och Lou från Little Britain? Ni vet lådsasförlamade Andy och hans vän Lou? Andy köper ju alltid saker han egentligen inte gillar och Lou försöker alltid få Andy att inse det innan han köper nåt. Well, idag hade jag en Andy-Lou-situation när jag köpte kaffe:

Jag - jag vill ha en sån där (pekar på menyn)

Expediten - OK är du säker på det?

Jag - ja.

Expediten - OK har du druckit en sån förr?

Jag - ja.

Expediten - jag bara undrar därför att den är väldigt stark och det är få som beställer den och många tror att det är nåt annat de beställer.

Jag - OK. Jag vill ha den.

Jag drack upp den med god min. Ska sluta låtsas förstå vad danskarna säger...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar