söndag 22 augusti 2010

En ny lya


Jag har flyttat igen. Det är 6.e gången på 15 månader... Jag är skapligt less på att flytta vid det här laget kan jag meddela. Men jag är i alla fall glad att jag har ett hem. Under året som gått har jag bland annat bott hos Jossan och på en luftmadrass i Norge i 2 månader...

Under sommaren hyrde jag en drömlägenhet i gammal stil på Öster. Det var tyvärr bara ett andrahandskontrakt som gick ut igår. Sedan en vecka tillbaks bor jag därför i en liten etta på 33 kvm på Norr. Det är en jättefin liten lägenhet som är välplannerad och det är nära till allt. Tråkiga är att jag även denna gång hyr i andra hand och möblerat... Jag saknar min soffa väldigt mycket, och att få ha alla mina egna saker. Kontraktet gäller ett år, så om ett år får jag och mina möbler återförenas igen, efter 2 års väntan, och förhoppningsvis flyttar vi till en charmig lägenhet på Öster igen...

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det där med att vara less på att flytta...jag flyttade också 6 gånger på ett år.

    SvaraRadera