måndag 13 februari 2012

Vi drog till Sälen i helgen

Vi var ett gäng på 10 personer som drog till Sälen i helgen för längdskidåkning, vindrickning och badtunnebadning. Vi var inbjudna av Erik och Jenny som har en stuga där. I fredags när vi anlände åt vi god mat, drack vin och spelade spel. På lördagen drog vi ut på fjället och åkte skidor. Mina nyvallade skidor drog mig mest bakåt, vilket gjorde 5 kilometer nästintill olidligt. På söndagen och flera lager med fästvalla senare åkte vi härliga 8 kilometer i det fina vädret. Vi solade mot en vägg och drack varm choklad. Det här var vintern när den är som allra bäst! 

En underbar vinterdag!

Bildbevis att jag faktiskt åkte skidor.

Jag låg ständigt sist i spåret.

Solen värmde!

Badtunna var väldigt skönt i den stränga kylan.

Några i gänget.

Jag fick efter den här helgen en ordentlig tankeställare; jag kunde tyvärr inte skylla allt på vallningen, jag är helt enkelt helt otränad och har ingen konditon. Jag minns i ärlighetens namn inte när jag tränade senast. Jag är dessutom trött på att ständigt vara trött och känna mig som en säl. Så idag har mitt nya liv börjat. Eller på onsdag börjar det, då ska gymkort inhandlas och hårdträning och strikt kost införas. Det är på riktigt nu, tjejerna vi umgicks med i Sälen ska simma Vansbrosimmet i sommar, och vem tror ni att de har lyckats lura med sig? Mig! Så nu är det hårträning som gäller! Träningskompis efterlyses för den som är intresserad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar