tisdag 29 mars 2011

Nötallergiker?



Idag åt jag en sallad till lunch. Några minuter efter att salladen var uppäten åkte den upp igen. Jag frågade personalen i restaurangen vad salladen innehöll och precis som jag misstänkte innehöll den både pinjenötter och basilika (precis som i grön pesto). Efter en stunds vila tog jag bussen hem, men jag har kräks flera gånger nu på eftermiddagen. Usch vad jag hatar det här! Ringde vårdcentralen och beställde tid hos läkare för att kolla upp vad min mage reagerar emot. Sköterskan i telefonen misstänkte att det är pinjenötterna jag inte tål. Det är inte så vanligt, men vissa som inte tål nötter reagerar genom att kräkas. Så här snabbt och kraftigt som jag reagerat idag har jag inte gjort tidigare. Ska försöka pallra iväg till jobbet i morgon, men vi får se hur det går med den saken, mår fortfarande pyton. Dumma nötter!!!

1 kommentar: