fredag 4 november 2011

Fredagstankar

Jag spelar party-musik på Groovshark, provsmakar lite på vinet tills i morgon och städar. Soft fredagskväll helt enkelt. Jag gillar av någon konstig anledning att städa. Eller, det är känslan efteråt som jag gillar - fräscht och fint. I morgon får jag fint besök av Emma och det ska bli så himla kul! 

Tänk vad ett går går fort, och två år... för ett år sedan gjorde Emma en otrevlig upptäckt i mitt badrum och för två år sedan käkade Jossan och jag lefse i Oslo. Var tog åren vägen? Jag är snart 30 år. Jag har egentligen inte åldersnåja, rynkorna har inte kommit än och jag känner mig lika spontan, livfull och barnslig som för 10 år sedan. Det jag har noja över är om allt skiter sig med allt. Tänk om jag blir singel (min stora skräck) i min ålder. Vem vill ha en gammal tråkig människa som jag då? Det kommer inte att finnas några bra killar över så då får jag nöja sig med nåt bottenskarp, eller nån ensamstående pappa (jag har inget emot barn, man får ju liksom inte ha pappan ifred). Ensamhet/att vara singel är något som jag tydligen är rädd för, det har jag fått höra av många människor och det stämmer nog. Varför det är så vet jag inte. De få gånger (de är tack och lov få) som jag varit singel har jag alltid haft panik, även när jag var 19 år och hade "livet framför mig",  men det fattar man ju inte när man är 19 att det inte var sista gången man var singel... Då planerade jag att gifta mig vid 22 års ålder, så det kanske inte var så konstigt att jag hade panik. Jag är fortfarande ogift... 

På tal om bröllop, fick ett fint inbjudningskort till ett bröllop i vår! Det ser jag verkligen fram emot! Älskar bröllop och det kommer vara världens finaste brudpar, unga som de är ;) 

Nu väntar skurmoppen och vinet! 

Ciao!




                                    Jag och Emma, 1 år sedan.                Jag och Jossan, 2 år sedan.

1 kommentar:

  1. ja vist går det fort, helt sjukt och det händer så mkt, folk skaffar hus, barn, gifter sig. Hoppas ni får en toppen helg! kraaam

    SvaraRadera