onsdag 30 maj 2012

Långa nätter

Inatt somnade jag nog vid 01-tiden och vaknade vid 04,30. Orsak? Jag tänkte på min älskade farfar som gick bort för 3 år sedan. Jag saknar farmor och farfar så himla mycket! Jag träffade dem varje dag under mina 14 första levnadsår och cirka en gång i veckan de resterade åren. Vi hade väldigt bra kontakt och de har varit en stor del av mitt liv. När jag låg där sömnlös inatt kom på en fantastisk idé för att bevara alla fina minnen från mina far- och morföräldrar; jag ska skriva ner dem. Jag ska skriva en bok så att mina minnen aldrig glöms bort. En bok till mig själv och mina efterlevande. Det får bli sommarens projekt. 

1 kommentar:

  1. "Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Man ser ju inga stjärnor där inget mörker är."

    Tycker det passar rätt bra här. Låter som fantastisk idé du fick där i mörkret. :)

    SvaraRadera