måndag 14 maj 2012

Mens är bland det värsta som finns. Ni män är lycklig skonade från denna åkomma. Mens gör ont, kan få mig att må illa, ger mig migrän, svullen mage och ett humör som inte är att leka med. Ipren botar smärtan och den svullna magen, men humöret är nog värst; idag har jag känt mig ledsen och ensam. Som tur är håller dessa problem bara i sig 1-2 dagar och går ju som tur är alltid över. Undrar om allt det här kommer att förändras när man fött barn, nån som vet? Eftersom jag är sådär sur och nedstämd är det OK att tröst-äta godis och annat onyttigt som resulterat i att jag mår ännu mer illa. Att träna är ju inte att tänka på, mens är en perfekt ursäkt för att inte träna. Mens är en bra ursäkt för att vara lite extra sur dessutom. Det är en ond cirkel det här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar