onsdag 26 juni 2013

Aldrig mer nelly.com

Förr älskade jag Nelly.com och handlade en hel del där. De hade snygga kläder och det var smidigt att beställa och skicka tillbaka kläder. Nu är det inte lika smidigt längre. För att skicka tillbaka kläder ska man skriva ut en returlapp från hemsidan, registrera returen på hemsidan, meddela kundtjänst som i sin tur meddelar ekonomiavdelningen. Returen är inte längre kostnadsfri så du ska själv hålla koll på att betala in returavgiften och du får ingen ny faktura.

Jag hade betalat för mycket i returfrakt, skulle få pengar tillbaka, skulle samtidigt betala ny retur avgift men det slutade med att jag fick en påminnelseavgift på 250 kr för att jag missat nån av alla dessa jävla delar. Jag hatar numera Nelly.com och kommer aldrig mer beställa kläder därifrån. Poängen med att köpa på nätet är väl att det ska vara smidigt? Nelly har tydligen glömt det och jag letar hellre upp kläder i en vanlig butik eller besöker nån av alla andra nätbutiker där det funkar mycket bättre än genomleva allt detta krångel en gång till!

Tack och hej Nelly.com!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar