fredag 28 juni 2013

Statusuppdatering

Nu är det mindre än en månad kvar till bröllopet och jag har fortfarande inte lyckats gå ner så mycket i vikt och bli sådär supervältränad och snygg som jag tänkt. Men jag blir nog gift ändå. De sista veckorna blir dock en riktigt fysisk kraftansträngning - längtar efter träningsvärk och att låta kroppen jobba hårt!

Nu är jag på väg hem till familjen i Sunne! Jag har haft en sån hemlängtan den senaste veckan då det ska bli riktigt skönt att komma hem till lugnet. I morgon hade jag tänkt att jag och katten Doris ska ta en riktig lång sovmorgon. Jag hoppas faktiskt på lite regn, för då ska jag öppna fönstret och ligga och lyssna på regnet. Sen ska jag ta en lång löprunda och slutligen leka med Thilde. Härligt!

Vi har haft en underbar tjej som har jobbat hos oss under våren och som idag jobbade sin sista arbetsdag hos oss. Hon är 20 år och ska nu ge sig ut och upptäcka världen. Jag kom själv att tänka på vad mycket som jag hunnit med de senaste 10 åren - USA, pluggat, Sydafrika, Oslo...Jag är så glad att jag vågade göra alla de där sakerna och passade på att njuta av att vara ung! Jag tänker fortsätta att njuta av livet och tänker inte låta ålder vara en ursäkt för att inte hitta på spontana och galna saker! Att vars spontan är bland det bästa jag vet - då känner jag att jag lever!

Hur kommer livet som fru att bli? Vad kommer egentligen att ändras? Jag vet att både Per och jag är seriösa med vårt förhållande och giftemålet är en bekräftelse på det. Bröllopet i sig ser jag mest som en fest för att fira vår kärlek till varandra och det kommer därför bli en helt underbar fest! Sen kommer mitt livet inte ändras jättemycket efteråt men bröllopet blir ett härligt minne för resten av livet och ett minne som jag inte hade velat vara utan. Jag älskar att samla på bra minnen!

Ha en riktigt skön helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar