lördag 21 september 2013

Förändringstider

Idag morse var jag till gymmet för första gången på 3 månader och det kändes som att börja om på nytt. Jag ska aldrig mer ha ett uppehåll från träningen. Jag har oftast tränat inför nånting; inför Lidingöloppet, mitt bröllop etc. När jag har nått målet har jag oftast tagit ett avbrott i träningen för syftet med träningen var uppfyllt. Nu ska jag försöka se träningen som en del av livet och tänker träna minst 3 gånger i veckan.

Jag tänker även ändra om kosten och planera veckans måltider bättre så att jag får i mig alla näringsämnen och äta godis enbart på lördag eller söndag.

Jag ska försöka leva i nuet och där hoppas jag att meditationen kan hjälpa mig.

Det krävs en ansträngning för att genomföra förändringar men jag vet att jag kommer lyckas. Bara jag vill nåt tillräckligt mycket så fixar jag det mesta. Och jag vill prioritera min hälsa för om kroppen mår bra mår skälen bra, så funkar det i alla fall för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar