tisdag 26 maj 2015

Jag ligger just nu i sängen med Viggo (som sover) och väntar på att Hanna S ska komma. Vi brukar ses en dag varje vecka och ta en löprunda med barnvagnarna. Hannas bebis är två veckor äldre än Viggo så det är kul att utbyta erfarenheter också.

Viggo får vila nu innan de kommer för när de väl är här gör han allt för att hålla sig vaken. Jag har insett att han inte är en sån bebis som somnar i famnen när det är en massa folk runt omkring, han vill då vara med och titta och lyssna. Det brukar ofta sluta med att han blir övertrött och gnällig.

Jag ska därför hoppa över sommar avslutningen med jobbet i år. Middagen börjar kl 18 och Viggo tar ibland kvällen vid den tiden och då kommer han vars trött från första stund under middagen. Det blir inget kul vare sig för honom eller mig. Och det gör inget att jag missar det. Jag gillar att va hemma om kvällarna. Dessutom är han ju såhär liten en kort stund i livet så nästa år kan jag vara med som vanligt igen.

Anneli var här på besök igår. Vi pratade om att hon snart ska ha semester, om 3 veckor bara. Kan inte fatta att det är sommar snart. Och midsommar är det om några veckor...vi måste planera in nåt. Tror det blir smidigast att vara hemma i år. Ingen traditionell tältning i skogen med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar