lördag 12 september 2015

Idag var Viggo och jag ensamma hemma och vi hade tillgång till bil, vilket vi oftast inte har annars. Då slog vi på stort och åkte till Marieberg han och jag. Tänkte mest bara gå runt och titta på folk, kanske köpa en latte... Well, jag shoppade lite mer än en latte. Det blev snor-dyra strumpor och raggsockor till Viggo från Polarn och Pyret, present till Per, leksak till Viggo och lite mat. En tusenlapp rök iaf. Suck. Blir så trött på mig själv ibland, varför MÅSTE man spendera pengar jämt? Varför kan man inte bara gå runt och inte köpa nåt? Och kontrasterna...utanför köpcentrat sätt en tiggare...han hade haft mer nytta av tusenlappen... För att kompensera det dåliga samvetet fick han ändå en påse av mig med tandkräm, deo, bananer, Japp och en peng. Kändes lite bättre. Fördomsfull som jag är trodde jag att han först skulle dra upp 20-lappen ur påsen, men nej, det var en banan han fiskade upp. Jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna när jag gick där ifrån.

Jag har i alla fall lärt mig idag att det är bättre att skänka pengar till de som kan använda dem bättre än att bränna dem på onödiga saker.

Vill också tipsa om att skänka pengar till ett team som Carolina Gynning skickat ner till Ungern, som köper mat, mediciner och kläder till flyktingarna där. Jag har swishat pengar, gör det du med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar