söndag 17 januari 2016

Miami baby!

Sedan i tisdags befinner vi oss i Miami!

Flygresan hit gick jättebra.  Jag har varit så orolig för hur det skulle gå att flyga med viggo men det gick hur bra som helst. Han gnällde ingen vid start och landning. Tricket är att ge vätska vid landningen för att undvika att det slår lock för öronen - när man sväljer tryckutjämnar man automatiskt. Viggo fick dricka mycket under landningen så han grät aldrig.  Han sov en del under resan och sen satt han och lekte med nya leksaker som vi köpt och tittade på alla passagerare.  Han älskar nya människor och verkade tycka att hela resan var spännande. Vilken lättnad och jättekul att det gick så bra.

Jag har aldrig varit i södra usa tidigare, jag har bott utanför seattle i delstaten Washington samt besökt oregan och califonien ett par gånger. Miami är inte som de tidigare platser jag varit på i usa. Jag sa till Per idag att det känns som att vi är i Barcelona snarare än USA.  Det är väldigt många latinamerikaner som bor här.  När jag bodde i Washington och tex gick och handlade reagerade kassörskan på att jag hade en accent.  Jag fick ofta frågan var jag var ifrån och att vara europé ansågs exotiskt och alla älskade att jag hade accent.  Här är det ingen som bryr sig,  de flesta är ju ändå inte här ifrån i från början. Vi läste att det bor fler sydamerikaner i miami än infödda amerikaner. Man hör många prata spanska och ja det känns faktiskt inte som att vi är i USA.  Det är en ny upplevelse. Jag äskar klimatet som är lagom varmt med sådär 25 grader varmt. Doften och värmen påminner om Jamaica,  som ju inte ligger så långt härifrån. Vi var ju på Jamaica för exakt 2 år sedan på bröllopsresa.

Ska bli kul att upptäcka mera av miami och se vad staden har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar