söndag 13 mars 2016

Jag kan inte betona nog hur glad jag är att amningen är över!  Det känns som att en ny era har börjat med viggo i och med att vi slutade att amma.  Han blev så stor på en gång, ingen liten bebis längre.  Han sover tex mycket bättre nu och nästan hela nätterna.  I natt sov han faktiskt hela natten.  Han somnar i vår säng och så lägger jag sedan över honom i hans säng. Han vaknar ibland till men somnar oftast om ganska snabbt. När han vaknar framåt småtimmarna får han komma över till vår säng.

Jag har känt mig lite stressad sen vi kom hem.  Snart börjar jag jobba igen  (augusti) och det är så mycket som ska hinnas med innan dess känns det som. Tänkte hinna med vissa saker nu i mars.  Ett knep som funkar för mig när jag känner att jag har mycket att göra är att skriva To do-lista - då slipper jag hålla allt i huvudet som ska göras och det är bara att beta av listan.  Ett annat knep är att just göra sakerna,  ju snabbare man blir klar med allt ju mindre saker har man ju faktiskt framför sig att göra. En av mina första lärare i usa var lite sträng, men underbar. Jag minns henne med värme och jag gör ofta hennes röst säga i mitt huvud: Don't waist your time!

Ibland känner man sig lite stressad utan anledning också och bara jäktar runt - jag vill tex hinna göra så mycket som möjligt medan viggo sover middag. Men det är iof så med mycket. Jag äter alltid snabbt nu för att kunna vara tillgänglig för viggo. Jag går på toa snabbt. Jag skyndar mig med det mesta. Han börjar bli stor nu och måste lära sig att att få vänta ibland.

Nu ska jag sova. Go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar