torsdag 14 april 2016

Stressigt, trött och sliten

Härlig rubrik va? Sen vi kom hem från Miami har det varit ganska stressigt, både för mig och Per (mest Per) och vi börjar båda bli slitna och trötta. Vad har varit stressigt för en föräldraledig mamma kan man undra?  Jag har i en månads tid suttit uppe flera nätter i veckan för att jobba med en artikel. Viggo somnar vid 20-tiden på kvällen och det är efter den tiden jag har möjlighet att sitta och jobba en stund.  Nu har vi bara Pers dator och Per har ofta jobb att göra om kvällarna. Så när han är klar med sitt jobb vid 22-23 tiden, ja då kan jag ta över datorn och jobba några timmar.  Vid 7 tiden vaknar Viggo på morgonen och då börjar min arbetsdag igen. Jag hade hoppats på att detta skulle ta nån vecka bara men det har inte varit så enkelt som jag trodde. Nu ska jag bara skicka in artikeln men nu är Viggo sjuk och sover bara om jag ligger bredvid honom. Kan trösta mig med att jag verkligen gjort så gott jag kunnat och när jag väl skickat in artikeln ska jag banne mig köpa champange och fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar