tisdag 31 januari 2012

Ett nyårslöfte uppfyllt!

Idag har jag varit hos min optiker och uppfyllt årets nyårslöfte: att skaffa linser. Först var det synundersökning och synen har, precis som jag misstänkt, blivit lite sämre. Sen skulle optikern sätta in linser i ögonen på mig, och efter att ha kämpat i ett flertal minuter konstaterade han att det var längesen han hade en så besvärlig kund som jag...eller mina ögonmuskler, reflexer och ögonfransar var besvärliga; de gjorde allt för att blinka ut den där linsen ur ögat! Jag kände mig som ett barn hos tandläkaren som inte ville (kunde) öppna munnen. Till slut gick det som tur var, men då var det min tur att sätta in och ta ur linserna. Efter en timme fick jag till det. Jesus! Tur att de var så tålmodiga med mig. Nu ska jag använda linserna varje dag så jag lär få gå upp vid 5-tiden för att hinna med detta. Men jag är så stolt över migsjälv att jag till slut tog mig iväg till optikern och tog tag i min synsituation...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar