torsdag 6 december 2012

Av längtan till dig

Kräksjuka håller mig hemma från jobbet idag. Sitter i soffan omsvept av en filt och lyssnar på muik. Jag lyssnar framför allt på "Av längtan till dig" med Cajsa Stina Åkerström och jag lyssnar på varje ord hon sjunger. Texten stämmer precis in på hur jag kände när jag träffade Per och jag blir tårögd varje gång jag hör den.  "...för att möta den vackraste människa jag nånsin mött". Texten handlar om att man drömt om den där perfekta kärleken och hela tiden trott på den och en dag så möter man den. Per var den där perfekta kärleken; snygg, rolig, smart, artig, trevlig, genuint snäll, filosofisk och lugn. Vi klickade så bra och jag visste på en gång att han var den rätta! Vilken lycka att den perfekta kärleken ville ha mig också! Det var och är passionerad kärlek! Jag kan bli så förälskad i sångtexter, jag är inte musikalisk för fem öre, men texter gillar jag och speciellt när de förmedlar en känsla som "Av längtan till dig" gör. Jag vill att den här låten ska framföras under vår vigselcermoni...risken är bara att jag kommer storgråta :)

Just nu längtar jag extra mycket efter Per. Han befinner sig utomlands och kommer inte hem förrän på måndag. Det känns som en evighet dit! Per - kom hem!

1 kommentar:

  1. Du är det vackraste jag vet nananaa nananaaaa... du är det finaste jag vet

    SvaraRadera