fredag 26 augusti 2011

American food

Alldeles nyss när jag virrade runt på ICA Maxi för att inhandla mat till festen i morgon fann jag en liten guldgruva: En hel hylla med Amerikansk mat!!! Jag fick nästan tårar i ögonen. Jag saknar USA så himla mycket och det här fick mig att känna mig som "hemma" igen. Jag har under alla dessa år gjort egna Amerikanska pannkakor, men nu finns det alltså färdigt pulver att köpa där man får pannkakor genom att "just add water" - precis som det ska va i USA, halvfabrikatens hemland! 


Men allt det här är egentligen inte så gott, precis som man misstänker. Allt smakar sött och slibbigt. Godis är faktiskt inte gott alls, inte ens chokladen. Men som det sockertroll man är fick man ju lov att äta det godis som fanns i USA under tiden man bodde där, och det bland det godaste man hittade var  Rees'es Peanut Butter Cups. Jag köpte en sådan förpackning och åkte hem och håller tummarna för att ICA ska ta hem Gold Fish, kex med ostsmak som ser ut som fiskar och som faktiskt ÄR goda! Good bless American Food!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar