lördag 16 oktober 2010

Gårdagskvällen

Igår var jag, Sofie, Micke och Johan på Pitchers och åt deras gudomligt goda hamburgare, drack vin och pratade om kråk-jakt (eller var det skat-jakt?), hörapparater, husköp och allt annat som hör vardagen till (eller?). Det var jättekul att träffa dem och det blir tyvärr alltför sällan nu för tiden. Lite oväntat uppträdde ett country band från Linköping som var jättebra! Jag älskar banjo och det instrumentet i kombination med gitarr, bas, dragspel och allt vad det nu var blir oslagbart bra! Jag älskar att det är instrumenten som är i fokus och inte sången. Country-musik passar dessutom väldigt bra in i miljön på Pitchers. Uppträdandet gjorde tyvärr att man inte kunde höra vad folk sa, så vid halv tolv hade jag knappt någon röst kvar eftersom jag skrikit så mycket och bestämde mig därför för att traska hem. Men det var en väldigt trevlig kväll och som måste göras om snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar