onsdag 18 maj 2011

.

Jag har ingen matlust just nu. Anledningen heter mens. Jag är så glad att det är åt det hållet så man inte vräker i sig mat. Flera av mina gulliga arbetskollegor har undrat vad det är för fel på mig idag, varför jag inte åt någon lunch; "Du bantar väl inte, flicka lilla". Det är märkligt, men när jag inte mår bra fysiskt eller psykiskt tappar jag ofta matlusten. Varför är det så? Man kan ju tycka att man borde behöva energi när man mår dåligt. Jag minns för två år sedan hur kilona rasade av mig efter ett jobbigt uppbrott. Tyvärr kom kilona lika snabbt tillbaks som jag skaffade en ny kille. När jag är lycklig äter jag massor! Vägen till hjärtat går på nåt vis förbi magen... Så när den eländiga mensen är över och hemtentan inlämnad ska jag äta i flera dagar för att fira! Period! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar