fredag 20 maj 2011

Middagstips

De flesta döttrar ringer nog sina mammor när de behöver hjälp med tex matlagning, vad ugnen ska ha för temperatur och så. Jag ringer aldrig min mamma, men hon ringer mig. Nyss ringde hon och frågade hur man marinerar kyckling och hur den ska stekas i ugnen...hon ska ha middagsgäster i morgon, så maten måste bli bra. Mamma kan laga mat om hon vill, men hon har inget intresse för matlagning. Spagetti och fläsk kan man bli bjuden på när man hälsar på mina päron. Utan sås dessutom. Det viktigast för dom är att man blir mätt och inte vad som ligger på tallriken. Pappa gillar dock mat. Ofta när jag hälsar på under en helg har han i förväg storhandlat och bestämt vad vi ska äta. Det kan ofta låta såhär när jag anländer på fredagarna: "På lördag vill jag att du lagar kyckling med ris och så har jag tinat en stek som du kan laga i ordning tills söndag". Jag tycker att det är väldigt kul att laga mat och har inget emot att agera kock under en helg. Det är väl tur att människor är bra på olika saker, och min mamma är mindre bra på matlagning, men jag älskar henne ändå <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar