torsdag 27 februari 2014

Jag åker med tåg genom västgötaslätten på väg till Halmstad för att träffa hörselvården i morgon. Tåget är två timmar försenat. Suck. Jag slås av hur vackert Sverige är och minns det här landskapet från förra sommaren då Per och jag tog en spontan mini-semester veckan innan bröllopet (älskar sånt, även om jag var tok-stressad just då över bröllopet) till Läckö slott. Snart ett år sen...

Är stressad över så mycket annat nu, mest pga ålder tror jag. Jag fyller 31 (!) om två veckor och jag har fortfarande inte hus och allt det där andra jag vill ha. Vet inte om livet blir roligare bara för att jag får allt det där, men det känns som många i omgivningen dömmer en lite grann för att man inte har allt det där (Det är vad jag tror iaf). Och alla andra har ju. Känner mig lite utanför.

När man känner såhär är det alltid skönt att umgås med likasinnade som inte heller har det där. I helgen ska jag därför leva 20-something life och dra till Stockholm för att shoppa med Jenny :-) Härligt! Och kanske lite lunch-vin på det ;-)

Här kommer en minnesbild från Läckö slott:



2 kommentarer:

  1. Fika eller lunch någon dag? Det är svårt att skriva allt. När det gäller husfronten så är det bra tycker jag att ni inte köper första bästa hus utan att ni väntar på ert hus som ni verkligen vill ha, en vacker dag dyker det upp! Ni har varandra, med det kommer ni långt på vägen medan ni väntar på allt det andra som ni vill ha! Kram på dig! Ha en kanonhelg i Stockholm och hälsa till dem! /Sofie

    SvaraRadera
  2. Tack Sofie! Ja en fika/lunch måste vi ta snart! Vi får höras om det i veckan! Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera