torsdag 27 februari 2014

Minnen vid centralstationen i gbg

Jag bytte nyss tåg i Göteborg och kunde inte annat än le åt de minnesbilder som jag får av den centralstationen; för snart 5 (!) år sedan då jag nykär klev av tåget i Göteborg och möttes av Per, som kört dit från Marstrand för att hämtade upp mig. Han var så snygg och jag trippande fram till honom, jag hade nog inte sett honom på en hel vecka och saknaden var enorm! En annan minnesbild är av Linnea och mig som springer för att jag inte ska missa tåget till Örebro. Vi slängde ifrån oss kaffet och sprang. Glädjetårar. Vi vinkade hejdå och visste att vi skulle ses snart igen. Jag hade kvällen innan nervöst tillfrågt Linnea om hon ville vara min tärna. Åhh dessa minnen av kära Göteborgs centralstation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar