fredag 5 juni 2015

Njuter!

Jag njuter, njuter, njuter VARJE dag, minut och sekund som jag får spendera med Viggo! Ibland kan jag suckta efter lite egen tid, men när han sovit i ett par timmar på kvällen och jag då fått duscha osv så saknar jag honom otroligt mycket! Det här är livet och jag har under flera år längtat efter just detta! Jag grämer mig ofta över att jsg är en gammal mamma och att vi borde skaffat barn tidigare - men samtidigt så har vi det så himla bra nu att tajmingen på så sätt är perfekt. Vi har stadiag inkomster, bor i ett hus och vi är fortfarande kära och lyckliga! Sen har jag fått erfara att barn inte kommer på beställning, det är livet och nåt man inte kan påverka, så det är bara att släppa det. Nu är allt perfekt och jag njuter!!!

Just nu sover Viggo bredvid mig och jag ligger alltid kvar numer under hans tupplurer. Ibland somnar jag till själv men ofta ligger jag bara och tittar på han...tänk att vi har en så fin bebis!

Ibland är jag en levande napp för Viggo och ett tag tyckte jag att det var lite jobbigt, men har under de senaste dagarna kommit fram till att det inte är så jobbigt egentligen. Han vill snutta när han ska sova så det är ju bara några gånger om dan. Det är nog mest omgivningen som tycker att han ska ta napp istället. Men jag gör det som känns bäst för Viggo. Nu läggs grunden för trygghet och närhet är ju otroligt viktigt då, så jag offrar gärna lite egentid för att han ska få de bästa förutsättningarna i livet.

Älskar livet! Jag gör verkligen det!!! Och jag är så tacksam för allt jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar