tisdag 5 april 2011

Fejk?

I morgon ska Hanna och jag hålla föredrag om våra resor till Sydafrika inför hela kliniken. Än så länge är jag faktiskt inte nervös... Men man ska stå där och skryta, berätta vad duktig man varit. Då slår osäkerheten en:

Jag är ju inte duktig egentligen. Jag är i själva verket dålig på det jag gör, jag borde nog gå om utbildningen. Tänk om alla upptäcker att jag bara fejkar? Får jag sparken då? Jag kanske tagit mig vatten över huvudet. Jag är inte så bra som alla tror...

Eller är de där osäkra tankarna i själva verket nervositet? Det kan nog vara så. Jag har ganska höga krav på mig själv, vill vara duktig och omtyckt i andras ögon. Jag försöker faktiskt att inte bry mig så mycket om vad andra tycker, och det lyckas jag nog med emellanåt. Men min egen kritiska granskning är nog hårdast. Det kanske i själva verket är mig själv som jag är nervös för inför morgondagen, hur jag kommer att se på mig själv när jag står där och föreläser... 

Just för att jag är så kritisk och tror att jag kommer att misslyckas vet jag att det kommer att gå superbra! Har man låga förväntningar blir man oftast positivt överraskad!

4 kommentarer:

  1. Du är den i särklass bästa och tveklöst snyggaste audionom som jag både känner och hört talats om! You rock!

    SvaraRadera
  2. det gick ju bra! Har du en anonym beundrare? =P

    SvaraRadera
  3. Ja det gick ju jättebra! :D

    SvaraRadera