lördag 16 april 2011

Längtar efter ett hem


Igår kväll var vi hemma hos Pers kontorsgrannar i deras fina nyrenoverade hus. Jag vill också ha ett hus. Eller mest ett riktigt hem kanske. Jag går in på "Hemnet" varje dag för att kolla på hus/lägenheter till salu. Jag vet att jag inte kan köpa något just nu, men jag drömmer mig bort. Jag tror mycket av längtan efter att ha ett hus handlar om att jag de senaste två åren inte haft ett riktigt hem:

  • Maj 2009 flyttade jag isär med min dåvarande sambo. Jag flyttade från en 3rok till ett möblerat korridorsrum. Mina möbler har sedan dess stått i ett förråd hos mina föräldrar. 
  • I Augusti 2009 bodde jag en kort tid hos Per.
  • September 2009 flyttade jag till Oslo och delade rum med Jossan. Hyrde ut mitt korridorsrum under den tiden. 
  • I December 2009 var praktik-tiden i Oslo slut. Bodde hos Jossan och mina föräldrar fram till Januari 2010 när jag fick tillbaks mitt korridorsrum. 
  • I Mars 2010 åkte Hanna och jag till Sydafrika och vi bodde där i två månader. Sa upp kontraktet till mitt korridorsrum. 
  • I slutet av Maj 2010 kom vi hem från Sydafrika. Bodde hos mina föräldrar, hos Jossan och Hanna tills jag fick hyra en möblerad lägenhet på Öster i andra hand under sommaren. 
  • Bodde på Öster fram tills mitten av Augusti 2010. Flyttade sedan till en möblerad lägenhet på Norr som jag fortfarande bor i. Jag har kontrakt att hyra den under ett års tid, så jag ska bo här fram till och med mitten av Augusti i år...


Så efter den 15.e Augusti får jag förhoppningsvis återförenas med mina möbler som jag då inte har sett på 2,5 år! Förhoppningsvis kommer jag då ha ett förstahandskontrakt och bo någonstans där det känns som ett hem. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar