måndag 12 september 2011

Dagens tankar:

I morgon ska jag åka till Djurö utanför Stockholm för utbildning. Jag brukar älska sånt men just nu har jag inte alls lust att resa någonstans; jag vill hellre stanna hemma och se på film med Per och äta glass. 

Jag vill flytta nuuuuuuu!!! Jag hämtade hem alla vinterkläder som har bott i ett förråd i Sunne under sommaren och nu funderar jag på var jag ska göra av allt. Pappa och jag var dessutom ute i skogen och plockade svamp i lördags och för att få plats med all svamp i vårt lilla hushåll har jag valt att torka svampen. Problemet är att svampen ska torka i cirka 2 veckor och ligger nu på tre plåtar som i sin tur ligger på diskbänken, spisen och på en pall i köket vilket är lika med all yta i köket. Det är tydligen bara 15 veckor kvar till nyår...jag räknar dagarna och timmarna kan jag lova!

Väldigt ofta när jag tittar snabbt ett ord eller en meningen tror jag mig veta vad som står, men ofta slänger jag om någon bokstav. Om jag faktiskt läser går det bättre. När jag skriver kan jag ibland hoppa över ord och skriva ett ord som jag tänkt skriva längre fram i meningen... Det är inte Dyslexi, min hjärna ligger bara steget före och då blir det fel. Det kanske låter som en positiv egenskap men det finns en baksida med det hela: det här fenomenet är tydligen vanligt hos personer med Schizofreni (enligt Per). Ett symptom är uppfyllt. Så nu är man tankestörd också. Great! Härlig start på veckan! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar