onsdag 21 september 2011

En helt vanlig morgon:

05.45 - Väckarklockan ringer.
06.00 - Väckarklockan ringer igen. 
06.15 - Väckarklockan ringer igen och jag reagerar på något ljud som ingår i nån dröm och sover vidare.
06.30 - Väckarklockan ringer igen. Jag vaknar till och tycker att sängen är ovanligt skön denna morgon, så jag bestämmer mig för att snooza i 10 minuter.
06.40 - Väckarklockan ringer och jag stänger irriterat av den. 
06.45 - Inser att om jag inte går upp ur sängen omedelbart kommer jag att bli sen till jobbet. Skyndar mig upp ur sängen och är irriterad på mig själv att jag ännu en gång inte lyckats vakna av den första väckarklockan. Jag sminkar mig snabbt, klär mig och ställer fram frukost. 
07.00 - Tvingar upp sambon ur sängen (som även denna morgon är förstörd efter alla väckarklockor). Vi äter snabbt frukost bestående av fil och müsli. Vi borstar tänder och packar träningsväskor eller dataväska.
07.20 - Åker hemifrån.
07.30 - Stämplar in på jobbet. 

4 kommentarer:

  1. varje varje varje morgon...

    SvaraRadera
  2. Jag måste lära mig att vakna

    SvaraRadera
  3. gu jag förstår inte hur du hinner bli klar på den korta stunden haha jag skulle inte kunna det, älskar att ta det lugnt på morgonen

    SvaraRadera
  4. Jag älskar också att ta det lugnt, men älskar tydligen att sova mer :) Men jag måste ge mig själv credit att jag är snabb på morgonen i alla fall :D

    SvaraRadera