torsdag 1 september 2011

Saker jag INTE gjorde i sommar:

Nu när September är här och sommaren är slut kan man blicka tillbaks och konstatera att det finns en hel del saker som jag inte gjorde under sommaren 2011:


Jag gick inte i högklackat. Sist jag bar högklackat var när Hanna och jag satt på en uteservering vid Kristihimmelsfärd i maj. Sen dess har det varit Converse för hela slanten. 

Jag har inte badat i Sverige en enda gång. Snabb-doppet i Fryken och turen på sjön i badringen gills inte.

Jag har inte hälsat på Linda. Inte Freddy. Och inte Emelie. Och inte er andra heller... Jag är världens sämsta människa!

Löprundor har lyst med sin frånvaro. Jag skyller på värmen?

Jag har inte solat. Jag solade lite på balkongen i våras, sen blev det för varmt där och jag orkade inte gå till nån park och blotta mig. Sol fick jag i Kroatien, men sen har min hy varit lika vit som en albinos.

Vi har inte tältat. Jo vid midsommar och en helg i Juli. Det fina tältet skulle ju bli sommarens nöje var det tänkt...

Men det blev en helt okej sommar ändå. Vädret var ju fint ibland och en resa hann vi med. Sommaren är på tok för kort, det är jag nog inte ensam om att tycka.

Nu börjar hösten och allvaret. I morgon sitter jag bakom skolbänken igen då jag börjar på masterprogrammet. Från och med idag har jag lite andra arbetsuppgifter på jobbet också, vilket är spännande. Och så får man tända värmeljus igen, ta fram duntäcket och damma av vinterskorna. Härliga tider väntar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar