tisdag 23 juni 2015

Usch för svensk oservice

Idag har vi varit till affären - igen. Jysk och ICA maxi. Viggo var nöjd större delen av tiden i affären, annat var det med hans gamle mor...

Vi började på Jysk och jag hade Viggo i babyskyddet som jag höll under armen. Jag skulle köpa två badenbaden och konkade fram dem till kassan, en i taget. Det stod två expediter i kassan och det var inga kunder. Jag förväntade mig att de skulle erbjuda en hjälpande hand, men icke. Jag råkade ställa mig på fel sida av kassan så de bad mig gå runt till kassan som var öppen. När jag betalat frågade jag om det gick bra om jag lämnade en så jag kunde gå ut i bilen med en badenbaden i taget. Jo det gick bra. Seriöst, var är sörvisen nånstans? I USA hade man erbjudit sig att hjälpa till att bära ut sakerna till bilen, varför kan vi inte vara lika service-minded i Sverige? Nu kanske det inte ligger i Jysks policy att vara hjälpsamma, men expediterna överarbetade inte direkt och lite egen tankeverksamhet och initiativförmåga borde finnas 

Vi sprang även in på ICA maxi för att köpa rengöringsmedel och mjölk. Det var pensionärs-tisdag vilket innebär hela 5% rabbat för alla 65 plus och en massa folk i butiken. Och alla hade jättebråttom och jag fick irriterande blickar från folk som verkade störa sig på min existens och att jag gick långsamt med vagnen, att jag tog plats i kassan osv. När jag packade varor armbågade sig folk emellan för att snabbt roffa åt sig sina saker. I hate you!!!! 

Var finns respekten i samhället? Varför ser vi inte våra medmänniskor och varför kan vi inte ha lite hyffs och vara hjälpsamma? "Min-tid-är-lika-viktig-som-andras"-mentaliteten har tagit över i samhället och gjort Sverige till ett otrolig ogästvänligt land. 

Jag älskar Sverige men avskyr många gånger svenskarna. Och folk klagar på invandringen, men heja den säger jag bara! In med folk som vågar prata högt på bussen, in med folk som ser andra människor i ögonen, in med folk som trotsar Jantelagen och in med folk som är hjälpsamma! Skäms svenskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar