tisdag 16 augusti 2011

En båttur med en badring

Under vår korta semester hann vi även med några dagar hos Pers familj i Småland. En kväll åkte vi ut med båt och åkte badring. Jag är inget stort fan av vare sig vatten eller att göra bort mig inför publik, och efter en vecka i varma Kroatien kändes vattnet extra kallt. Men efter lite övertalan hängde jag ändå med. Det är jag glad för! Det var en väldigt rolig upplevelse och jag bjuder därför på bilder från den kvällen:

Per och hans storebror Joakim.


Joakims son Tom visade hur det skulle gå till.

Per var första offret, och lite seg att få i vattnet. Men till slut åkte han i.

Sen var det Pers lillebror Tommys tur. Han åkte av ganska snabbt.

Sen var det jag...

Jag höll mig kvar ganska länge på ringen eftersom Joakim tog det lugnt med gasen, för att vara snäll mot mig. Gasen åkte i dock botten och jag i vattnet efter att Per sagt: "Se till att hon åker av".  

För den som vill prova kan man köpa badringen på Biltema för ca 500 kr. 


2 kommentarer:

  1. För de som inte vågar på ett riktigt åk finns även den här modellen på Biltema:

    http://biltema.se/sv/Fritid/Lek-och-hobby/Utomhus-sommar/Vatten-och-strand/Badring/

    SvaraRadera
  2. Haha, fast inte efter en båt väl?

    SvaraRadera