söndag 7 augusti 2011

Fryksdalsdansen 2011

Förra helgen var jag hemma i Sunne och festade loss. Det var den årliga Fryksdalsdansen på Kolsnäsudden som håller på i dagarna fyra. Jag skyndade mig till Sunne efter jobbet på fredagen för att ta del av festligheterna:

Jag mötte upp Jane och vi begav oss ut med båt genom sundet i Sunne.

Det var en härlig sommarkväll med bästa tänkbara väder!

En mycket fin båt.

 Sen bar det av till Kolsnäs och vi hann precis i tid till The Monikers uppträdande. Swingflys uppträdande hade vi tyvärr precis missat.

Sen bar det av in i dimman på diskot.

Om sanningen ska fram är det langos som man egentligen vill åt när man besöker Fryksdalsdansen. Vi åt faktiskt Langos det första vi gjorde när vi kommit in på området, för att vara säkra på att de inte skulle ta slut. Very tasty!

Jag hade riktigt kul, det kan lätt bli en besvikelse när man festar på orten man är uppväxt i; många av ens vänner har hunnit skaffa barn och är inte ute i svängarna längre. Men Jane är den perfekta party-kompisen och jag träffade många gamla barndomsvänner så det var en väldigt lyckad helg!!!

2 kommentarer:

  1. Vet du vad Jen - du kommer att få Langos i år med.

    Vi kommer att vara där - det är visserligen vår semester som ryker - men det är kul, så vi kommer!!

    Istvan med Langosgänget.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Det ser jag fram emot! Langos är ju det bästa som finns! Vi ses i sommar!

    SvaraRadera