torsdag 12 september 2013

Det har tydligen blivit väldigt trendigt att följa 5:2-dieten och jag hör folk prata om den jämt, jag läser på löpsedlar om hur många kiki folk lyckats bli av med och kokböcker som säljs med allt gott man får äta enligt dieten och framför allt hur fantastiskt bra man mår! Först var jag positivt inställd till dieten men nu är jag inte det, kanske mest för att det blivit en sån modefluga. Jag gillar inte hysterin och den industri varje sån här trend-diet för med sig. Folk vill lära sig hemligheten bakom viktnedgång, hur vissa lyckas. Jag ska bjuda på svaret, helt gratis: förbränna fler kalorier än vad du får i dig. En enkel ekvation som folk inte gillar för då måste man kämpa för att få bort fett. Därför är det bättre att tro att mirakelmetoder fungerar där man faktiskt får äta mycket och ändå gå ned i vikt. Om alla tidigare mirakel metoder som ploppat upp genom tiderna fungerat så hade vi inte varit i behov av nya. Five-two!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar