onsdag 18 september 2013

I huvudet idag:

Meditationskurs dag 2: Vi pratade om buddism och historiken kring meditation. Vi gick djupare i vår meditationsträning och skulle nu försöka vara tankefria. Svårt. Tankarna snurrar i huvudet och hjärtat bankar hårt. Stress.

Höll en föreläsning idag och det gick sådär. Svårt att krypa ner hela uppsatsen på 35 sidor till en föreläsning på 30 minuter. Vinklade jag faktan felaktigt? Jag kanske borde ha uteslutit diskussionen? Jag måste bli bättre på att uttrycka mig. Prestationskrav.

Igår fick himlen en ny ängel, författaren och musikern som dog i cancer 29 år gammal. Jävla förbannade skit cancer. RIP Kristian. Alla tankarna i huvudet känns nu banala. Hjärtat slår hårt, men det slår och jag lever. Perspektiv.


3 kommentarer:

  1. Åh, fina hjärtat. Vi skulle ha pratat igår. Tänkte på Kristian massor Ont i hjärtat <3 Vi behöver prata.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera