onsdag 6 maj 2015

Amerikanisera svenskarna

När jag var tonåring var min dröm att flytta till USA. Jag bodde ett år i USA efter studenten och det var ett av det roligaste året i mitt liv! Jag älskade kulturen men framför allt människorna. Alla var så vänliga, glada och trevliga. Det smittade av sig och jag blev också mer social vilket stärkte min självkänsla. USA är så fantastiskt på många sätt men jag är så glad över att bo i Sverige där vi har fri sjukvård, skola, barnomsorg och föräldraledighet. Men tänk om vi svenskar kunde bli lite mer amerikanska, lite mer högljudda, lite gladare, lite öppnare mot nya människor, lite mer gästvänliga...ja då vore Sverige perfekt! Man kanske ska försöka bli lite mer amerikansk i sättet så kanske det smittar av mig på andra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar