söndag 24 oktober 2010

En utekväll i Sunne

Jag befinner mig som bekant hemma hos familjen i Värmland och igår passade jag på att besöka min kompis Janette för ett par vinglas och lite tjejsnack. Kärt barn har många namn och Janette är ett väldigt kärt barn, hon kallas bland annat för Jane, Schane, Janet och Jan-E. Hur som helst, några tjejer anslöt sig till oss och samtalsämnet under kvällen handlade om allt från snygga killar på ICA i Sunne till vem som är boven när det gäller otrohet, den otrogne killen eller tjejen han är otrogen med (borde väl vara självklart tycker jag men...) Kvällen fortsatte sedan till utestället Play Palace där ett hip-hop band (eller vad det var för nåt) uppträdde och där Sunnes alla gymnasielever samlats för att partaja. Efter cirka 30 minuter hade vi tröttnat och begav oss till uteställe nummer två, Selma, där ett dansband uppträdde och där folk i min åldergrupp höll till, det vill säga folk äldre än 18 år... Sunne är en sommarstad, det kan man inte sticka under stolen med, så festerna lyser med sin frånvaro under vinterhalvåret. Men det blir vad man gör det till och jag hade himla trevligt igår och det är alltid lika kul att umgås med Janette, Jane, Schane, Janet, Jan-E och alla de andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar