måndag 11 oktober 2010

Singel

Även denna nyår funderar jag på att jobba extra vid äldreboendet hemma i Sunne (om jag får). Det finns liksom ingen mening att fira nyår som singel. Ingen nyårskyss och absolut ingen parmiddag. Nyår är verkligen parens högtid. Vi singlar är inte medräknade... Jag minns förra nyår...jag ringde runt till en del vänner och frågade om det var nån fest på g, men svaret var detsamma: parmiddag (och ingår man inte i ett par går det ju inte att delta i en parmiddag). Det slutade med att jag jobbade fram till nio på nyårskvällen, åkte hem till mor och far och skålade med alkoholfri cider vid tolvslaget. Tio över tolv låg jag i sängen och försökte sova... Men nyår är ingen viktig högtid för mig så det spelar ingen roll. Eller rättare sagt, som singel är den inte viktig. Nu är jag i och för sig inte en hundraprocentig singel, men det går liksom inte att planera när man inte vet... 

En annan sak med att vara singel...släkt och vänner försöker att para ihop en med deras singelkompisar. Min kusin har gett bort mitt telefonnummer till hans kompis och nu senast föreslagit oss som vänner på Facebook. Väldigt vänligt, men jag klarar nog att hitta en kille själv, om jag vill. Man blir ju såklart lite smickrad också när ens vänner försöker para ihop en med någon, det måste ju innebära att de tycker att man är värd att vara tillsammans med, och det är en trevlig komplimang såklart.

Men så finns det också de där underbara stunderna som singel...som när man står framför spegel och fixar till sig inför en utekväll, när man tar väskan runt axeln och beger sig ut ur lägenheten och känner sig fri, fri, fri!!! Frihet är det mest positiva med singellivet! Och frihet I love!

4 kommentarer:

  1. Förra nyår var toppen bra, dock var jag ju inte singel men jag spenderade den med e go vän ute i vimlet, bokade hotell, bord och bastu och vi hade det toppen. Men jag håller med att det känns som lite dags att finna sig någon VETTIG person att dela sitt liv med :) Lättare sagt än gjort har jag märkt.

    SvaraRadera
  2. Är man singel på nyår gäller det att man hittar en singelkompis att fira den med. Dateingsajt kanske är nåt för oss?

    SvaraRadera
  3. Jag tror AF-kvällar kan vara något, kanske.

    SvaraRadera