söndag 24 oktober 2010

I morgon ska jag låna ut min lägenhet till en för mig totalt främmande människa från USA.... lite wierd va? Lindsey heter hon och är kompis med P och är här i Sverige på besök under några dagar och behöver sovplats. I gengäld hoppas jag få möjlighet att träna min engelska. Gästfrihet är något som jag sätter stort värde på. När Hanna och jag precis kommit till Sydafrika hängde vi med på vår hyresvärds dotters bröllop och hjälpte till med serveringen. Många av gästerna var nyfikna på oss eftersom vi var svenskar och en kvinna som vi pratade med berättade att hon bodde i Kapstaden och att vi gärna fick bo hos henne om vi åkte dit. Sagt och gjort; vi stannade hos henne i flera dagar... Vi var då okända människor för varandra, men det ändrades snabbt och jag tror vi fått en vän för livet. Öppna dörren och våga släppa människor - det ger så mycket tillbaks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar