onsdag 13 oktober 2010


Idag har jag varit på utbildning för sjukhusets nya medarbetare på Conventum. Det var väldigt intressanta föreläsningar och diskussioner. Vi blev dessutom bjudna på fika och god lunch. Stort plus för det. Sen var det också trevligt att träffa nya människor och höra vad de fått för jobb och så. Vid eftermiddagsfikat kom jag och ett gäng tjejer i min ålder in på en diskussion om när det är läge att skaffa barn. Vissa av dem var väldigt sugna på att skaffa barn, de hade sambo, hus, bil, hund och nu vikariat. Barn var det enda som fattades. De ville bara få en tillsvidaretjänst först. Jag insåg då vad otroligt lycklig lottad jag är som har tillsvidaretjänst. Men allt det där andra som de hade fattas i mitt liv... Jag är 27,5 år och trodde aldrig att JAG skulle vara singel i den här åldern. Det var inte planen. Det ser tyvärr ut som att jag kommer förbli singel läääänge till.....och det vill jag inte. Ensam. Usch. Hade inte tänkt bli så personlig i den här bloggen, men det är nog ändå inte så många som läser så det gör inget. Nästa utbildningsdag är den första december...vi får se om saker och ting har ändrat sig tills dess...   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar