måndag 14 september 2015

Det här med att leva ett nyttigare liv...det går sådär... Vissa dar äter jag minimalt, jag kan ibland bara dricka en kopp kaffe och äta en smörgås. Ibland har jag ett enormt sötsug och äter allt jag kommer åt. Vet att det är kroppens sätt att ta igen det energiintag som jag inte fått i mig. Livet med en liten bebis är stundvis ganska hektisk.

Träning existerar inte. Hade velat träna på gym vid det här laget men det är fortfarande bara jag som kan lägga Viggo. Vi måste göra något åt detta, men man ska ha ork att ta sig ann det. Man behöver stålsätta sig rejält för att stå emot en förtvivlat skrikande bebis. Vi behöver ha en helg när det bara är vi i familjen hemma och Per testar att lägga Viggo. Jag har inte ens gjort klart alla mamma-mage övningar... Det är inte OK.

Varje gång jag går ut på altanen så tänker jag att jag vill köra ett yoga-pass därute. Nästa sommar kanske jag kan göra det.

I fredags var jag på en disputation och kände för första gången en längtan att börja arbeta igen. Jag har försökt tränga bort känslan i helgen. Vet inte om känslan mest är lite dåligt samvete, typ som när man är sjuk, att här är jag hemma och latar mig...känns som alla tycker att jag borde börja jobba snart.... Vet att den här tiden är så kort så kort. Jag kom till slut fram till att jag ibland SAKNAR mitt jobb, men jag längtar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar