torsdag 10 september 2015

Fy vad dåligt jag mår över allt hemskt som händer i världen, och allra sämst mår jag över hur lite omvärlden är villiga att hjälpa dessa stackars människor på flykt! Tror folk att de frivilligt VILL lämna sitt hemland, frivilligt vill utsätta sina barn för oro, stress, kränkningar, att frivilligt åka i en liten båt över medelhavet utan flytväst och lämna allt man byggt upp? Att frivilligt lämna gamla och sjuka bakom sig? Nej alternativet är ju att stanna kvar och se sin familj slaktas. Vad hade du själv valt? Tänkt om det varit vi? Det hade kunnat varit vi. Tänk om jag behövde utsätta Viggo för allt detta elände som syrierna går igenom just nu, och att efter att ha överlevt ett krig och en livsfarlig resa bli bemött på det sättet som många länder i Europa gör, det hade varit förkrossande! Jag har skänkt pengar, ska lämna kläder och leksaker till flyktingförläggning, jag ska försöka att göra något i alla fall! Gör det du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar