tisdag 4 januari 2011

Chokladtomte sökes!

I går när jag kom in på kontoret låg en chokladtomte på mitt tangentbord. "Åh vad gulligt av Åsa att ge mig en chokladbit" var min första tanke. Min andra tanke var att inte äta upp den, att hålla nyårslöftet, så jag la chokladbiten åt sidan. Kl 15.00 åkte chokladbiten in i munnen. Kl 15.01 slogs jag av tanken att chokladtomten kanske inte alls var en present till mig. Åsa kanske hade sparat den till sig själv. I morse bad jag Åsa så mycket om ursäkt och lovade att köpa en ny till henne (hon hade i och för sig glömt bort att hon sparat den). Nu letar jag därför i alla affärer efter en chokladtomte, men alla verkar vara uppätna efter jul. Så om någon springer på en chokladtomte kan ni väl höra av er till mig... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar