måndag 6 juni 2011

På raggartur till Torsby

Jane ringde mig i lördags och undrade om jag hade lust att åka till Torsby. Färdsättet var raggarbil och destinationen var en rockfest på Granevik. Jag ville såklart hänga med. Det var väldigt länge sen jag åkte raggarbil. Jag åkte hem till Jane, gav henne en födelsedagspresent och sen bar det av. 

Jane och jag i baksätet. 

Torsby. Här crusade vi runt. 

Jag, Mattias och bilen.

Torget i Torsby. Här hängde vi ett tag och pratade med folk.

Jag igen.

Granevik. Varken jag eller Jane har varit där tidigare. Det första vi gjorde när vi  kom innanför entrén var att titta oss omkring efter nåt disco, men det fanns inget. Det var nåt band som uppträdde så vi stod och lyssnade på dem en stund. När vi tröttnat på det gick vi till nästa scen som tydligen fungerade som en bar. Vi beställde cider men den var slut. Vi köpte en hamburgare och sen gick vi ut och åkte hem. 

6 kommentarer:

  1. Använder man bilbälte i en raggarbil?

    SvaraRadera
  2. Nej, i gamla bilar finns inga bälten :)

    SvaraRadera
  3. Hur gör man då om man krockar?

    SvaraRadera
  4. Man flyger ut genom rutan.

    SvaraRadera
  5. En snygg kille6 juni 2011 kl. 21:27

    Då är man inte så snygg längre

    SvaraRadera
  6. Tur att du inte åker raggarbil då ;)

    SvaraRadera