fredag 27 januari 2012

Senaste nytt

Jag är förkyld och det är inge kul alls, särskilt inte med tanke på att det nalkas en rolig fest i morgon. Ska lägga mig tidigt, ta mycket näspray, Ipren och omsluta mig med varma filtar...allt för att bli frisk tills i morgon. 

Igår var vi till IKEA och handlade. Vi hade egentligen tänkt att bara åka dit och titta, men som vanligt när man är på IKEA slinker det med en och annan pryl. Den här gången blev det en bokhylla och en TV-bänk som vi fann på andrahands sortimentet. Bokhyllan prutade vi ner till 400 kr och TV-bänken till 200 kr. Perfekt. Vi hade tänkt att köpa en TV-bänk från Jysk för 1000 kr, men eftersom vi vill köpa hus om 1-2 år och då kanske vill köpa nya möbler kändes det vettigt att inte lägga för mycket pengar på sådana prylar. 

Den här helgen är det Hindersmässan här i Örebro. Tidigare har jag inte orkat gå så mycket på marknaden utan stannat till vid första bästa godis-stånd för att köpa nougat, och sedan springa där ifrån väldigt snabbt. Idag när jag gick från jobbet upptäckte jag att man kan köpa Langos på Stortorget. Jag ÄLSKAR Langos! Det blir morgondagens frukost/lunch/middag. 


Sist jag åt Langos var i somras på Fryksdalsdansen i Sunne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar