fredag 6 januari 2012

Trettondagsafton

Idag njuter nog många av oss av sovmorgon ledigheten som trettondagsafton för med sig. Så varför är vi egentligen lediga idag? Jo det var idag för exakt 2012 år sedan som de vise männen kom fram till de lilla stallet och Jesus krubba och lämnade gåvor till honom. Jag tackar för det och njuter av ledigheten!

Så vad ska man då hitta på en dag som denna? Jag ser på klockan att tvätt-tiden började för 11 minuter sedan, så jag ska springa ner til källaren. Sen ska jag städa i förrådet och göra plats för mer saker. Plocka och städa, så ska jag fira trettondagsafton.

2 kommentarer:

  1. Fast det var ju inte riktigt exakt år noll som jesus föddes...

    Intressant läsning...

    http://www.christiananswers.net/christmas/mythsaboutchristmas.html

    SvaraRadera
  2. En vecka innan år 0 eller?

    SvaraRadera